Moa Thorneus

Mode, stil och shopping från norr

Sista juli

2012-07-31

Åh, vilken bra dag det här har varit! Begav mig ut i solen och tränade med Ebba där vi tre. Vi sprang och körde backträning. Fytusan så jobbigt det var. Senare på kvällen for jag, Ebba och Ewe till Willys och köpte lite godis och sedan satte vi oss i norra hamn och njöt av solen. Ni är bara för bra brudar! ♥

The cabin

2012-07-30

Nu är jag hemma från Sofias stuga. Det har varit riktigt rolig och mysigt! Men nu ska jag vara hemma ett tag. I helgen är det Luleå Kalaset här, så det taggar jag till! Här under har ni lite bilder från min helg i stugan, pussar.
Här bodde vi! I deras husvagn på gården.

Sofias helt underbart söta katt - Diba!

Det var Harrens dag i lördags när vi var där. En fisketävling då man ska få största harren!

Såhär såg jag ut dagen till ära!

Vi vandrade till fiskestället, taggade på att fånga största fisken.

Fiskande gjordes i Kalix älv! Var himla fint där.

Vi hade tyvärr ingen fiskelycka. Så vi valde att grilla korv istället!

Dagen där på for jag och Sofia ut på en ny fisketur. Såhär snygg och glad var Sofia!

Den här gången fick vi faktiskt fisk. Tre harrar, dock för små för att äta, men vi var glada ändå.

Och här har ni mig. Lite blöt med världens snyggaste kläder!

På vift igen!

2012-07-27

Lite bilder på mig och Moa från i onsdags! Är Moa inte för fin alltså?! Vi hade det rätt trevligt på PDOL i onsdags, men blev lite långtråkigt. Åkte lite karuseller och sedan for vi och hälsade på några pojkar som vi träffade på trästock! Så det blev en lyckad kväll! Somnade gott i Moas sköna säng sedan.

Har hunnit vara hemma en dag och nu ska jag bege mig iväg igen! Försöker ta vara på de sista veckorna av sommaren nu. Så ikväll far jag till Sofias stuga och stannar antingen till söndag eller måndag. Därav kommer uppdateringen lida, tyvärr! PUSS PÅ ER.

Mot piteå

2012-07-25

Har nu duschat, fixat mig och ätit middag. Och nu ska jag åka in till stan för att ta bussen till Piteå och till Moa!
Vi ska en sväng på PDOL (en festival i piteå) och sedan så spenderar jag natten där. Hoppas ni får en bra onsdag ♥

Necklace

2012-07-25

Här är halsbandet jag fyndade på en loppis igår för ynka fem kronor! Ett riktigt kap må jag säga.

PS. På bilden skådar ni också mitt nya, fina och helt underbart sköna påslakan! Från IKEA.
PS2. Har uppdaterat min header lite, tänkte bara om ni inte har lagt märke till det!

2012-07-24

Den här dagen har varit så himla bra! Fikade godaste tårtan på dagen, lite senare for jag till storheden + några loppisar med mamma - fick med mig hem ett halsband (visar imorgon!) och nu på kvällen har jag umgåtts med en saknad Isabell. Grattis i efterskott gumman ♥ Och nu ska jag lägga mig och titta på ett avsnitt av one tree hill, hugs!

Festivaloutfit 2.0

Den andra och sista outfiten från trästock! Lite tråkigt att jag inte fotade några fler.. Nåja, i söndags fyllde min lillebror 10år, så idag ska vi fira honom med tårta och presenter. Senare ikväll funderar jag på att dra och träna, får se hur jag gör!

Tröja - Gina Tricot / Shorts - Levis / Kofta - H&M / Skor - Converse

Festivaloutfit

2012-07-23

Jag tänkte fota outfit bilder till er varje dag vi var där, men glömde totalt bort det tyvärr.. Men fick i alla fall 2 olika outfits på bild. Här ser ni den första med extremt dålig kvalité! Men, men haha :)
Linne - Gina Tricot / Kjol - Romwe / Skor - Converse

Trästock!

2012-07-23

Hallå alla sköna! Nu är jag hemma från trästock och är helt galet sliten. Det känns verkligen när man inte har sovit som man ska! Men de här tre dagarna har varit så sjukt roliga. Har träffat en hel drös sköna och trevliga människor, lyssnat på en massa bra musik - maskinen ägde fett!!, sovit max 4 timmar per natt, ätit godaste langos, fått en miljon myggbett och blåmärken, frysit galet mycket då det bara var 5 grader på nätterna och bara levt livet!

Bag and haircuff

2012-07-21

Här är de två sista sakerna som jag köpte på våran roadtrip! Väskan fyndade jag på second hand för bara 30 kr och jag total älskar den. Helt underbar verkligen! Och hårringen köpte jag på H&M för 19kr.

Mönstrat linne

2012-07-20

Det här linnet/klännigen köpte jag också när vi var i finland på rajala. Kostade 75 kr på Ginas rea.
Älskar mönstret, färgerna och skärningen vid halsen. Helt perfekt! Denna kommer jag vandra runt med på trästocks.

Mot skellefteå

2012-07-19

Har precis packat ihop allting klart och ska snart cykla iväg och lämna bort nyckeln till mormors lägenhet. Känns riktigt tråkigt! Fast ska samtidigt bli skönt att komma hem och slippa laga mat och diska haha. Känner mig väldigt pepp inför helgen så ber bara till vädergudarna och hoppas på sol! Vi hörs fina ni ♥

Busy wednesday

2012-07-18

Hallå där! Har verkligen haft fullt upp idag. Dagen har bestått av lunchdejt med Bellabus här i lägenheten, uppslagning av tältet vi ska ha med imorgon, färgning av fransar och bryn, tvättning och städning av hela lägenheten (vi flyttar ut imorgon, sad but true), massor med fix och packning inför morgondagen. Det bär ju som sagt av till Skellefteå och Trästocksfestivalen imorgon! Känner mig rätt så förväntansfull och hoppas på tre riktigt sköna dagar fyllda med bra musik och underbara människor.

Har några tidsinställda inlägg under dessa dagar, så det kommer inte att stå helt tomt här! Puss på er.

Justin Bieber

2012-07-18

Här får ni en bättre och närmare titt på mitt nya Justin Bieber linne! Köpt på Överkalix marknad för 150kr. Så värt!

Tie dye shirt

2012-07-17

Jag köpte lite plagg när jag var på roadtrippen med familjen! Det här linnet är ett av plaggen. 50 kr på Ginas rea! Linne - Gina Tricot NYTT! / Shorts - Second Hand

Stugan del 2

2012-07-16

For förbi kukkola forsen en sväng.

Hälsade på fina morfar.

Tittade in på Överkalix marknad, där jag köpte mitt underbara Justin Bieber linne.

Sedan var våran roadtrip slut. Så vi åt ännu mera god mat.

Tittade på mammas fina rosor.

Åt sena frukostar på virkade dukar.

Lekte med denna gulleprutt.

Och där har ni mina 5 dagar i bilder! Känns riktigt skönt att vara hemma. Men blir inte att jag stannar speciellt länge. På torsdag bär det av till Trästocks med Moa + hennes vänner! Kommer bli kanon om ni frågar mig!

Here comes the sun

2012-07-16

Dagens frukost ser ni ovan. Avokado mackor och te! Nu ska jag och Ewelina ge oss ut i solen för att bada och sola. Känner att jag måste ta vara på alla soltimmar som jag kan! Vi hörs, pussar ♥

Stugan del 1

2012-07-15

Tog som sagt en massa bilder när vi var i stugan. Så kommer ladda upp de i olika delar så ni vet! Det här är vad jag gjorde under mina 5 dagar.
Åt godaste våfflorna i den saknade solen.

Badade i älven med bästa lillebror.

Åkte till Nestors café & Diversehandel. Mysigaste fiket och secondhandbutiken.

Så himla mysig. Titta bara!

Fikade chokladkaka med grädde. Mums säger jag bara.

For på roadtrip uppe i Norrland.

For till IKEA och busade.

Tältade hela familjen i det varmaste och mest obekväma tältet på seskarö. Fast lite mysigt var det faktiskt också.

Hemma från stugan

2012-07-14

Hej på er! Har haft uppehåll nu i ca. 5 dagar och det på grund av att jag har varit i stugan. Hann aldrig säga det till er, tyvärr. Men nu är jag i alla fall hemma efter en massa bra och sköna dagar i stugan. Har fotat massor, så det kommer upp bilder imorgon eller nästa vecka! Puss ♥

Ps. Ser ni mitt nya fina linne? He's so hot!

Tacos

2012-07-08

Denna söndag mättade vi våra magar med min och många andras absoluta favoriträtt - tacos! Var lika gott som det alltid brukar vara. Jag och Sofia har precis kommit hem från stan, där vi först satt i norra hamn i solen och sedan tränade!

Tre bilder från idag! Vi hann dock bara sola en timme innan solen gick i moln.. Nu är däremot solen framme igen! Just nu sitter jag och Sofia i soffan här i lägenheten och lyssnar på musik. Lite senare ska vi ta oss iväg till gymmet och pumpa lite. Så skönt! Hoppas ni har haft en bra helg. ♥

To the beach

2012-07-08

Här har ni mig och min fina Elina! Vi + Sofia ska dra oss till stranden i denna värme. Hoppas bara att solen håller i sig!

Bieber fever

2012-07-07

Är inne i någon slags Justin Bieber värld just nu. Blir helt exalterad när jag ser/hör något som handlar om honom.
Kolla bara in den här videon. Han är ju bara helt underbart duktig!!

Freakin' unbelievable

2012-07-06

JAG DÖR. Har Justin Bieber biljetterna i handen nu. Kan inte förstå att det är sant!!! VI SES DEN 22 APRIL JUSTIN ♥♥

Dagens!

2012-07-05

Detta har jag vandrat runt med idag! Lånade Sofias helt underbart fina skor, åh. Har suttit i norra hamn med Elina och sedan William och bara pratat och njutit av solen. Kvällen blev totalt fullbordad när jag och Sofia lyckades få tag på biljetter till Justin Bieber. Jag. Är. Så. Lycklig!
T-shirt - Bikbok / Kjol - Romwe / Skor - Scorett (Sofias)

Dinner with my favorite girls

2012-07-05

Kvällen igår blev verkligen toppen! Vi bjöd på kött och klyftpotatis till middag och det blev riktigt lyckat. Sedan gosade vi ner oss i soffan och utsatte oss själva för The Texas Chainsaw Massacre. Hemska tider säger jag bara! Vi alla fyra somnade där vid två tiden, lite för uppspelat över Justin Bieber biljetterna. Ni är så himla bra tjejer! ♥

Strandhäng!

2012-07-04

Hade en helt underbar dag på stranden idag! Med inte ett enda moln på himlen käkade vi pizza, badade och solade. Nu känns det verkligen som sommar. Och jag älskar't!

Hallongröt

Solen skiner och jag är på underbart bra humör! Ska packa ihop mina saker för att bege mig till stranden tillsammans med några fina tjejer. Hoppas på att få lite mer färg än jag har nu i alla fall! Här ovan ser ni dagens frukost - hallongröt med mjölk och hallon.

The first dinner

2012-07-03

Den första och väääldigt storslagna middagen bestod av köttfärssås och makaroner! Jag tycker om att laga mat så hoppas på att kunna utveckla mina kunskaper i köket nu under dessa veckor. I morgon kommer Ebba och Elina hit och sover också. Så jag och Sofia ska bjuda på förhoppningsvis god middag! Hugs ♥

Cause I'm made for you, and you for me

Hello peeps! Jag har nu spenderat första dagen ensam i lägenheten. Sofia jobbar nämligen nu och tre veckor framåt. Har ätit god frukost, solat och läst i detta underbara väder, lyssnat på underbara Justin Bieber (som jag förövrigt ska kämpa för att få biljetter till!) och suttit här vid datorn ett tag. I kväll ska jag och Sofia mest troligt träna och sedan blir det väl bara att ta det lugnt, se någon film eller så! Happy tuesday folks!

Nyinflyttad

2012-07-03

Jag och Sofia flyttade in i mormors lägenhet igår! Så inatt blev det premiär övernattning här. Känns så himla kul och mysigt att ha få flytta in här! Lovar att bjuda på mycket bilder och uppdatering nu när vi är här. För att fira in flytten fikade vi jordgubbar, grädde, glass och godis igår. Galet gott!

Mitt juni

2012-07-01

Då var Juni redan över. Har hunnit med att tacka min kära klass för ett bra första år tillsammans, fira min fina systers student, börjat sommarjobba, få hem en massa fina kläder, umgåtts med mina underbara vänner, köpt nya skor, klätt mig sommarfint, varit helt totalt förvirrad och stressad över allt och ingenting, spenderat kvalitetstid med bästa vän, firat midsommar i stugan, ätit massor med god mat och sist men absolut inte minst bokat biljetter till SHM i november.

Hoppas att Juli bjuder på varmare väder, sol och framför allt en massa fina sommarkvällar!

Finally, my work here is done

2012-07-01

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN! Jag har jobbat klart för den här sommaren och det känns förjävla (ursäkta ordvalet) bra!
Nu börjar mitt sommarlov på riktigt. Och för att göra saken ännu bättre ska jag och Sofia flytta in till min mormors lägenhet och bo där i några veckor framöver. Det kommer bli så himla kul och mysigt!

Solglasögon

2012-07-01

Jag kom på att jag inte har visat er mina nya solbrillor! Jag fick med dessa snyggingar i min beställning från Romwe.
Så det var en glad överraskning! Tycker om dem himla mycket faktiskt :')
Moa

Moa Thorneus

Jag är en tjej född -95 som bor i Luleå, Norrbotten. I min blogg får ni följa min vardag, med fokus på mode, shopping och stil.