Moa Thorneus

Mode, stil och shopping från norr

Bye sydney

2015-01-16

Sex dagar har passerat sedan mit senaste inlägg och en hel del har hänt! För det första så har min vän Ebba åkt hem till Sverige. Efter tre helt fantastiska månader tillsammans så har vi nu gått skilda vägar. Känns både bra och dåligt såklart! För det andra så har jag helt själv satt mig på tåget till Melbourne och befinner mig nu här. Superläskigt till en början men nu känns allt så jäkla bra! Jag älskar denna stad mer och mer för varje dag! För det tredje så har jag lyckats få ett jobb på ett nyöppnat italienskt café/bistro. Jag börjar jobbba nästa vecka och är hur peppad som helst! Det enda som återstår att göras nu är att hitta en egen lägenhet. Så dessa fyra dagar som jag har spenderat här i Melbourne har jag gått på flera lägenhetsvisningar. Däremot är det inget som faller mig i smaken, så håller tummarna på att jag hittar något inom de närmsta dagarna! 

Kommentarer (1)

Isabelle

2015-01-17

Hej! jag undrar om du åkte med något speciellt bolag för att komma till Australien? som goexplorer. Tar studenten till sommaren och vill gärna fara till Sydney men jag undrar hur du gjorde de möjligt med allt, boende, resa, jobb :)

Svar: Jag bokade med kilroy! Men är superenkelt att boka själv också. Är ju en smaksak det där! Jobb och boende fixar du på plats i Sydney, är svårt att söka hemifrån! Sedan är det inte så mycket mer faktiskt. Allt blir möjligt bara du vill helt enkelt!!
Moa Thorneus

Kommentera inlägget










Moa

Moa Thorneus

Jag är en tjej född -95 som bor i Luleå, Norrbotten. I min blogg får ni följa min vardag, med fokus på mode, shopping och stil.

Senaste inläggen