Moa Thorneus

Mode, stil och shopping från norr

Great Barrier Reef

2014-12-13

På fredagen steg jag upp redan klockan sju för att åka till Stora Barriärrevet med båten Down Under. På båten träffade jag världens snällaste Laura från Berlin som jag hängde med hela dagen. Väl på båten dök jag två hela gånger! Det första dyket var ett introduktions dyk mest för att få känna känslan. Det andra dyket var friare och du fick dyka mer på egen hand. Under andra dyket fick vi även ta på en "sea-cucumber" och röra vid en jättestor mussla/snäcka! Det var så jäkla häftigt. Vi dök ungefär 6-8 meter ner och det var helt underbart! Att dyka är som att upptäcka en helt ny värld. Efter dessa två dyk är jag bara så sugen på att ta dykarcert! Sedan snorklade vi också såklart. Vattnet var hur klart som helst och revet så vackert!

Kommentarer (1)

Morsan

2014-12-13

Och inget har du sagt att du ska dyka till morsan! ?

Kommentera inlägget










Moa

Moa Thorneus

Jag är en tjej född -95 som bor i Luleå, Norrbotten. I min blogg får ni följa min vardag, med fokus på mode, shopping och stil.

Senaste inläggen