Moa Thorneus

Mode, stil och shopping från norr

Review: Elf mineral foundation

2011-11-13

Har använt mig av den här foundationen i flera månader nu. Enda sedan jag köpte första burken så har jag varit fast. Har inte bytt foundation sen dess! Första burken jag beställde hade jag i färgen Light och den var bra på sommaren för mig. Nu när jag är mer blek har jag bytt till den ljusaste färgen Fair. Den passar mig helt perfekt!

Det jag gillar:
+ Den håller väldigt bra.
+ Lätt att applicera och att få det jämnt.
+ Är inte sådär skimrig som de flesta mineral foundations är.
+ Täpper inte igen porerna.
+ Försämrar inte min hy, vilket vissa foundations gör.
+ Gör inte huden torr.
+ Så extremt billig - 42,70kr är ju ingenting.

Det jag gillar mindre:
- Täcker inte så bra som man hade velat. (Behövs därför concealer)
- Man behöver rätt mycket för att få den täckning man vill ha. Så den tar slut snabbt.
- För liten burk, de borde komma in med ett större alternativ på hemsidan.

HÄR kan du också beställa hem foundationen!
Har ni några frågor är det bara att ställa dem! Hoppas ni gillade det här inlägget, puss ♥

Kommentarer (2)

lisa

2011-11-13

svar: nikon d90 med sigma 17-70 objektiv! :D

Kommentera inlägget










Moa

Moa Thorneus

Jag är en tjej född -95 som bor i Luleå, Norrbotten. I min blogg får ni följa min vardag, med fokus på mode, shopping och stil.

Senaste inläggen